středa 23. září 2009

TESCO GRAND PRIX 2009


Na Tesco Grand Prix jsem se začal připravovat hned po nevydařeném Pražském mezinárodním maratonu. Z pocitů při maratonu bylo jednoznačné, že mi chybí rychlost a tempová vytrvalost na další tratě. Našel jsem si tedy trénink, který byl vyváženou kombinací tréninku tempa, rychlosti a vytrvalosti a řídil se především tempem běhu a méně už tepovou frekvencí.
Jeho PDF verzi včetně autentický poznámek najdete ve fotkách, stejně tak záznamy, jak se mi ho dařilo plnit. Začátky byly krušné a vůbec se mi tempa nedařilo udržet, ale za měsíc už to bylo v pohodě a i tepovky se posunuly do úrovní, kde bych je čekal.
Na konci léta jsem si konečně vzal dovolenou, kterou jsem s rodinou ztrávil v Jizerkách. Moc jsem neběhal, spíš chodil a dal si jen párkrát tempo na 5km, ale právě tenhle odpočinek mi hodně pomohl. 29.srpna jsem „vituálně“, tedy na dálku zúčastnil půlmaratonu Spirit of Columbus, prostřednictvím GPS záznamu z běhu. Já jsem to běžel po cyklostezce ze Zbraslavi na Výroň a zpátky a i když jsem to běžel sám, udělal jsem si osobáček za 1:54:29. To mi potvrdilo, že trénink byl v pohodě a že 10km bude podle očekávání.
Mám tenhle večerní závod opravdu rád, takže jsem si ho jako obvykle užíval. Vyšlo počasí a vyhovovala mi i trať. Závod samotný byl super.
Strkanice na startu (což jsem nečekal, protože jsem stál v koridoru
40-399) asi k masovým běhům patří a příště se nebudu ostýchat se nacpat úplně dopředu. Pak už dav v Pařížské a nutnost hlídat si tempo, protože fanoušci nás hnali a někteří kolem sprintovali jak na 1000 metrů. Letošní trať s čtyřnásobným průběhem přes Staroměstské náměstí se mi líbila. V centru byla spousta lidí a to člověka dost nakopne. Na pátém kilometru jsem začal tuhnout a tady zrovna moc fandů nebylo, ale objevil se borec v červené bundě, který prohodil pár slov ve smyslu "makáme, ať jsme brzo doma" a krize povolila. Tímto mu děkuji. Pak už jen smyčka u Karlových lázní, kterou nemám rád, a od devátého kilometru jdu, co to dá. Po závodě koukám, že na 99% TF, což asi není zdravé, ale cítil jsem se v pohodě.
A taky mě hnala prémie mých "sponzorů". Běžel jsem za Výbor dobré vůle a za překonámí času 47:30 byla mimořádná prémie. Tahle dodatečná motivace je
pro mě nový zážitek a musím se přiznat, že docela silný. Dokončil jsem za 47:44, takže prémie nebyla, ale i tak se nám podařilo vybrat hezkou částku. Navíc jsem si vylepšil osobní rekord o více než dvě minuty a zase mám obrovský zážitek. Takže letošní Grand Prix byla úspěšná ve všech směrech. Gratuluji všem, kteří si to užili jako já.

Žádné komentáře:

Okomentovat